2011. július 25., hétfő

A könyves blogom létének értelme (3. hét)

Miért is kezdtem el könyves blogot írni?
Fél éve bukkantam először hasonlóra és nagyon megtetszett az ötlet, mert így egy újabb módon nyilváníthattam véleményt, segíthettem másoknak könyvválasztásban. El is kezdtem és ahogy írtam sorra a bejegyzéseket rájöttem, hogy (bár kortársaim között eddig is jó tempót diktáltam) egyre gyorsabban és többet olvasok. Már azért is olvastam, hogy utána egy bejegyzésben megírhassam a véleményemet.
Másrészt ott volt az is, hogy egy (számomra) teljesen új netes közösségre bukkantam, amiben igencsak zöldfülűnek számítottam és még mindig számítok is. Ez ösztönzően hat az emberre és a hozzám hasonló úgynevezett "digitális bennszülötteknek" ez egy jó indok lehet az olvasásra (amely indok nálam megvolt, de sokaknál hiányzik), hogy fel kell küzdenie magát az embernek egy netes társadalomban, elismerést kell kivívnia, és az ehhez vezető út az olvasás. Szerintem erre anno nem gondoltak a Moly és hasonló oldalak kezdeményezői, pedig egy hatalmas eredmény ez az oldalnak.
Hogy mennyire befolyásol a blogolvasás az olvasásban? Nagyon. Mostanában már tulajdonképpen az alapján válogatok könyveket. A régi jó szokás, miszerint az ember besétál egy könyvesboltba és találomra fülszövegeket olvasgat órákig, szinte megszűnt. Most már rendszerezett várólista szerint olvasom, de azért néhanapján belefér némi random nézelődés... =D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése