2011. július 26., kedd

Írói interjúk: kivel? miről? (4. hét)

Ha a kedvenc írójával/íróival készíthetne interjú, ki lenne/kik lennének a kiválasztott(ak)?

A kedvenc íróim, mint csoport, vagy mondhatjuk, hogy "halmaz" nálam érdekes. Nem tudom, kinek mitől válik egy-egy író a kedvencévé, de én nemes egyszerűséggel a stílus és a fantázia alapján ítélek. A stílusban az az érdekes, hogy vannak, akiknek hasonló, én mégsem kedvelem, csak az egyiket, ugyanakkor a fantázia alapján sokkal inkább hosszabbodik a listám, mivel lássuk be ez elengedhetetlen írói adottság (még akkor is, ha mostanában páran véghez vitték azt a bravúrt, hogy nélküle írnak).

Ezek alapján a kedvenceim:
- Jane Austen (imádom a stílusát és már maga az élettörténete is inspiráló; a korabeli kisasszonyok alapjában véve egyhangú életét mesterien vázolja fel ezer, meg ezer formában)
- Elizabeth Goudge (egyetlen műve a Holdhercegnő, örök kedvencem, csodálatos a történet, a konyhai leírásaitól pedig mindig farkaséhes leszek)
- J. K. Rowling (kiskoromtól fogva HP-rajongó vagyok, itt a két fő szempontom mellett a történetben felépített logika is szerepet játszik, amitől, akárcsak Hermione a Bölcsek Köve végén, én is meghatódom.
- Leiner Laura (mindenki azt mondja a stílusa hasonlít Meg Cabottéra, de én furcsamód őt sokkal jobban szeretem; mit mondjak még... SZJG 4ever!)
- Kerstin Gier (tőle még csak a Rubinvöröst olvastam, de abba beleszerettem; a többi könyvének fülszövege alapján pedig a fantázia és a stílus azokból sem hiányzik)
- Suzanne Collins (ő talán kilóg a sorból... az Éhezők Viadala kedvenc, de valahogy épp csak megüti az írónő a mércét. nem tudom miért, mert könnyedén bekerülhetne ide, de... talán csak azért érzem így, mert izgulok a regény folytatása miatt. =D)

Közülük bárkivel szívesen készítenék interjút. Leiner Laurával már volt szerencsém beszélgetni (SZJG chat-en és személyesen is) és nagy élmény, mert általában szeretek olyan kérdéseket feltenni, amit a többi rajongó nem (ezt ő is megemlítette =) ).
Ha interjút készítenék egyikőjükkel mindenképp kérdezném őket az írói folyamattal kapcsolatban arról, hogyan dolgoznak, miből merítenek ötleteket, mi alapján dolgozzák át a kéziratot, mivel mint kezdő írót, ez nagyon érdekel. Bizonyára elképesztő eredmény jönne ki, hogy egyféle cselekvést, munkát, mennyire másként, mennyire sokszínűen lehet elvégezni. Ezt nagyon szeretném megfigyelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése